De eerste week india :deel 4 - Reisverslag uit Jaipur, India van Monisha Burema - WaarBenJij.nu De eerste week india :deel 4 - Reisverslag uit Jaipur, India van Monisha Burema - WaarBenJij.nu

De eerste week india :deel 4

Blijf op de hoogte en volg Monisha

21 Maart 2016 | India, Jaipur

De volgende ochtend zijn we lekker buiten de deur gaan ontbijten waar we een prachtig uitzicht hadden op the Lake Palace.....
Er heerste hier zo'n rust...
De gezellige drukte en enthousiasme van ons groepje niet meegerekend ;)!
Er is er altijd wel 1 aan het woord, of allemaal tegelijk, haha!!!
Maar echt..... Dit plekje maakte een hoop in me los.....
Na het ontbijt zijn we naar het prachtige City Palace gereden.....
Ben hier 18 jaar geleden ook geweest met onze Rootsreis en had verschillende flashbacks....
Ik weet nog dat ik toen verbaasd was over zoveel kitsch...., een deel van de verbazing heb ik nu ook weer ervaren....
'S middags ben ik samen met mijn kamergenootje terug gegaan naar het hotel, terwijl de rest de stad verder ging verkennen...
Ik wilde graag aan mijn reisverslag schrijven....( wat vervolgens s'avonds per ongeluk gewist was en ik weer overnieuw moest beginnen )
Ach, en zo met z'n tweetjes aan het zwembad was ook wel even relaxed.....
'S avonds hadden we weer met de rest afgesproken in de stad en hebben we weer heerlijk aan het water gedineerd....
Fijn dat dit gewoon zo kan....dat zijn dankbare momenten....

De volgende dag, inmiddels zitten we al op vrijdag de 18e, zijn we met de bus van Udaipur naar Jodhpur gereden....
Door een prachtig bergachtig landschap met allemaal aapjes....
Met als tussenstop de overweldige Jaïn Tempel.....
Een Tempel die bestaat uit 1444 zuilen, waarvan geen 1 hetzelfde....
Ik wist van 18 jaar geleden dat dit een gigantische mooie tempel is.....
Toen was ik zwaar onder de indruk, nu weer!!!!
Wel jammer dat mijn herinnering vervaagd werd met de toeristische werkelijkheid....
Nu was alles betegeld voor de tempel en moest je kaartjes kopen....
18 jaar geleden was het nog gewoon zand...
Wat n natuurlijkere uitstraling gaf.....
Maar de tempel was er niet minder mooi om hoor!!! Echt om je ogen uit te kijken.....
Zelf ervaar ik het als n soort meditatie momentje.....
Alles loslaten en je zintuigen het werk laten doen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Monisha

Actief sinds 09 Maart 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3404

Voorgaande reizen:

09 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Back to my roots

Landen bezocht: